Förföljd.

Jag har en människa på en sida som på bara några få dagar lyckas fylla en hel sida i min gästbok + plus lite till och visserligen är det nu ett tag sen det slutade men jag har märkt att detta är inget ovanligt fenomen. Min undran är den att om man har skrivit 10 meddelanden och inte fått svar. Vad får en att tro att man skulle få svar på det 11:e.?? Och tyvärr så hjälper det inte och skriva rakt ut att man inte vill prata med dessa människor för det är oftast dom som verkligen inte kan ta att man inte vill utan bara leder till att man får tjuriga följdfrågor och kommentarer. Så ingen mening med det.

Det som är också gemensamt med många av dom här är att dom inte verkar ha bekantat sig med knappen där det finns en punkt på. OKEJ, om man inte kanske kan stava till alla ord men jag blir chockad över att många inte ens vet att det ska vara en punkt i slutet på varje mening. Hur kan man undgått och få den informationen. Trodde man lärde sig sådana självklarheter i lågstadiet ??!! Kanske någon form av dyslexi men då är det väldigt många som lider av det. Vad jag har läst så tror man att det bara är några få procent som har just den diagnosen. Så det är väldigt förundrande att nästan alla av dom verkar ha ett stalkers beteende. Beror det på en form av osäkerhet, kanske. Att dom genom den problematiken har skaffat en så stor osäkerhet och även har den i sociala sammanhang. Aja, nu var det inte skriften jag skulle skriva om men det är något jag reagerat på iallafall men jag tycker det kan vara lite roligt att spåna om sånt även om jag inte är en expert. Den andra förklaringen till punktlösa människor är kanske helt enkelt är att dom är likgiltiga till hur dom skriver utan kanske tänker att "h*n förstår ju ändå vad jag menar". Men då kan jag skriva att det ger inte ett så bra intryck.

Poängen jag skulle komma till när jag började skriva inlägget är att desperation är inte något som tilltalar människor och absolut inte mig. Så please, får du inte svar efter 5 meddelanden. Skicka då inte ett 6:e!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0