In the darkness.

Gick och la mig igår vid 21 tiden redan och somnade till tv:n i sovrummet. Vaknade sen 00:50 av att det var helt beckmörkt. Gick upp och drog upp persiennerna och försökte sen tända lyset. Men det gick ju förstås inte. Kollade ut lite och märkte att hela området runtomkring var utan ström med. I vanliga fall så lyser det alltid i något fönster. Så jag trevade mot vardagsrummet med katten i hälarna och försökte hitta en tändare. Ingen av dom funkade ju såklart inte. Så då gick jag mot köket och letade vidare för jag visste att jag hade en fungerande. Och där låg den på köksbordet :-) Så då tände jag den och guidade mig tillbaka till vardagsrummet där ljusena finns. Så då fick jag äntligen lite lyse så jag kunde gå på toa utan att slå i huvudet i handfatet :-) Sen gick jag tillbaka och la mig i sängen igen. Vaknade till dock 01:48 när ljuset kom tillbaka för att sen slockna igen en kvart senare. Tog väl ytterligare en halvtimme och sen var ljuset tillbaka ytterligare en gång till och denna gång stannade det. Så det var min natt igår det. Men det blev väl ingen ordentlig sömn så jag är redan jättetrött nu och vill sova. Så det ska jag göra :-)

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0