Vattkoppor.

*Gäääsp*

Ja... idag fick rusa från jobbet redan vid 12 tiden för och hämta Oliver. Hela dagis har under några veckors tid haft vattkoppor som kommit en efter en på alla barn. Oliver var en av dom sista som inte hade fått så nu var det hans tur.
Upptäckte även att jag själv har välsignats med fyra röda prickar på ryggen. Har nämligen aldrig haft vattkoppor som liten. Dock så tar det mycket hårdare på vuxna. Man kan få lunginflammation om man har otur av det. Det hade jag när jag var tolv och jag var bokstavligen döende med 42 graders feber och halvt medvetslös. Så njäää, lunginflammation är jag inte så sugen på. Inte vattkoppar heller för den delen. Men det tåget har redan gått :-P Buäää.

Så nu sitter jag och är megatrött och har ont i huvudet. Vilket är två vanliga symptom när man har prickarna. Man kan även ha feber men det tror jag inte jag har.....än.




Om ni inte har annat för er kan ni alltid köpa Skåne (och näää inte spriten) utan landskapet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0